Βρεφονηπιακός - Παιδικός Σταθμός Νηπιαγωγείο ΚΔΑΠ Ιωάννινα

Η Φιλοσοφία μας

Βρεφονηπιακός - Παιδικός Σταθμός Νηπιαγωγείο ΚΔΑΠ Ιωάννινα

Η φιλοσοφία και το εγχείρημά μας

Ξεκινώντας το εγχείρημα του σχολείου μας, αναρωτηθήκαμε

  • Πως μπορούμε να δημιουργήσουμε τις καλύτερες δυνατές συνθήκες για μία υγιή παιδική ηλικία και σωστή μάθηση;

  • Mε τι είδους πράγματα ή καταστάσεις θα επιθυμούσαν να έρθουν σε επαφή́ τα παιδιά́, προκειμένου να μάθουν; (IvanIllich, 1973: 55)

  • Τι είδους σχολική κουλτούρα θα βοηθήσει και θα υποστηρίξει τα παιδιά προκειμένου να βιώσουν μία ολιστική και εις βάθος εμπειρία μάθησης;

  • Πως θα μπορέσουμε μαζί με τις οικογένειες και τα παιδιά να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του συνεχώς εξελισσόμενου κόσμου;

Οι απαντήσεις στους παραπάνω προβληματισμούς ανέδειξαν τις βασικές αξίες του σχολείου μας, που συνοψίζονται στη βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση, με σεβασμό στον αναπτυξιακό ρυθμό του κάθε παιδιού, στην αυτονομία και το ελεύθερο παιχνίδι, στην επαφή με τη φύση, στο δικαίωμα του παιδιού να επιλέγει και να συμμετέχει ενεργά στον σχεδιασμό. Τα παιδιά αντιμετωπίζονται ισότιμα και ενισχύονται οι δυνάμεις ανάπτυξης του καθενός σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο. Η κουλτούρα μας ενσωματώνει στην καθημερινότητα των παιδιών τα υπαίθρια περιβάλλοντα και τη φύση ως πόρους μάθησης και παιχνιδιού. Αντλούμε έμπνευση από την έμφυτη ανάγκη των παιδιών να εξερευνούν τον κόσμο μέσω ενεργητικών και φυσικών αλληλεπιδράσεων, και υποστηρίζουμε την ανάγκη ανάληψης ρίσκων που αποτελεί το θεμέλιο της μάθησης, της εμπιστοσύνης, της αυτονομίας και της αυτοεκτίμησης.

Παιδαγωγικό Μωσαϊκό

Για το σκοπό αυτό, σχεδιάσαμε το Παιδαγωγικό μας Μωσαϊκό εμπνεόμενοι από τους θεωρητικούς της εκπαίδευσης (Rousseau, Pestalozzi, Froebel, Montessori, Malaguzzi), το επίσημο θεσμικό πλαίσιο του Υπουργείου Παιδείας και τα σύγχρονα, διεθνή Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών με έμφαση στο Φιλανδικό Μοντέλο Εκπαίδευσης. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σύστημα έχει διεθνή διάκριση και αναγνώριση (PISA, 2018).

  1. Το βασικό σύνθημα του Φιλανδικού Μοντέλου είναι «Ας αφήσουμε τα παιδιά να είναι παιδιά»
  2. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον, στο οποίο τα παιδιά θα νιώθουν «σαν στο σπίτι τους»
  3. Τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι στους εσωτερικούς και υπαίθριους χώρους του σχολείου γι’ αυτό υποστηρίζουμε «δεν υπάρχει κακός καιρός, μόνο ακατάλληλα ρούχα»
  4. Καλλιεργεί την αυτονομία και την αυτοεξυπηρέτηση «μαθαίνοντας στα παιδιά πως να μαθαίνουν»
  • Φιλανδικό Μοντέλο Εκπαίδευσης

    ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ

    Οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες μας αναγνωρίζουν την αξία της ανάπτυξης πρώιμων δεξιοτήτων γραμματισμού που εστιάζουν περισσότερο στην «ανάγνωση του κόσμου» παρά την ανάγνωση της «λέξης» (αναδυόμενη γραφή- ανάγνωση, κριτικός- μαθηματικός- επιστημονικός- πληροφοριακός- ψηφιακός γραμματισμός) .

  • Epirus Nature School Φιλανδικό Μοντέλο Εκπαίδευσης

    ΥΓΙΕΣ ΣΩΜΑ – ΕΥΕΞΙΑ

    Η ποικιλία των αθλητικών εγκαταστάσεων σε συνδυασμό με το πλούσιο σε ερεθίσματα υπαίθριο περιβάλλον και το διατροφικά προσεγμένο μενού με φρέσκα και βιολογικά προϊόντα, υποστηρίζουν την υγιή σωματική ανάπτυξη των παιδιών, καλλιεργώντας την ισορροπία και ευεξία.

  • Epirus Nature School Ιωάννινα

    ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ

    Όλη η ομάδα μας έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον προστασίας , ασφάλειας και εμπιστοσύνης, που προσφέρει στα παιδιά την συναισθηματική υποστήριξη που χρειάζονται για να αναπτύξουν ψυχική ανθεκτικότητα και να αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις.

  • Βρεφονηπιακός - Παιδικός Σταθμός Νηπιαγωγείο ΚΔΑΠ Ιωάννινα

    ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ

    Εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση να προετοιμάσουμε τα παιδιά για τη ζωή γενικά, και όχι μόνο το σχολείο. Όλα τα προγράμματά μας ενθαρρύνουν την αγάπη για διά βίου μάθηση και υποστηρίζουν την αυτοεξυπηρέτηση, αυτονομία και λήψη πρωτοβουλιών.